010


"Hei, olen Joona, ja olen mielisairas"

Nyt olisi hyvä aika esitellä itseni. Olen huono siinä, mutta uskoisin tämän silti kelpaavan.

Kuten jokaiselle on varmasti jo tullut selväksi, nimeni on Joona. Syntymänimeni on samalla kirjaimella alkava naisen nimi, mutta kun en ole nainen niin miksi sitä käyttäisin.

Olen syntynyt elokuussa vuonna 1997. Olen onnekas, koska olen syntynyt 90 -luvulla enkä jäänyt paitsi sen ajan hienouksista. Jos vertaa nykyajan leluja ja lastenohjelmia.

Asuin melkein 19 vuotta - eli koko lapsuuteni ja nuoruuteni - 7,5 tuhannen ihmisen pikkukaupungissa. Pieni kaupunki, suuret puheet. Vaikka luulisi pienissä kunnissa ja kaupungeissa olevan vähän selkään puukottamista ja juoruamista, siellä sitä oli vaikka muille jakaa.

Nykyään asun Hiljan kanssa 150 kilometrin päästä tuolta. En tunne täältä ketään, mutta tämä on Hiljan kotikaupunki. Kolme vuotta siitä hän asui koulun asuntolassa - kirjat kuitenkin eri kaupungissa kuin täällä. Muuttihan osa perhettä sinne.

Masennus minulla on ollut ainakin viidenneltä luokalta asti, jolloin koko elämäni aikana ollut lemmikki menehtyi. Se mursi sydämeni, eikä ole sen jälkeenkään vielä korjaantunut. Nyt meillä on kolme kissaa ja koira. Hermoja raastavia ne ovat, mutta kyllä niistä vielä kunnollisia tulee.

Unelmiini on kuulunut ja tulee aina kuulumaan olla ammatiltani astronautti. Astronomia on ollut aina lähellä sydäntäni, eikä se ole sieltä pois lähtemässäkään. Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu lukion käyminen ja sitä kautta sitten yliopistoon pääseminen. Toivon syvästi ja hartaasti, että edes tämä toive voisi toteutua.

Tässä tämä tältä erää. Enempää en tähän hätään jaksa kirjoittaa, enkä sitä edes keksikkään.
Pitäkää huolta itsestänne, tähdet pienet rakkaat.

♥ Joona

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti