011


Pää on taas täynnä epätoivottuja ajatuksia.

Haluaisin kovasti olla syömättä. Haluaisin laihtua ja olla niin alipainoinen, että luut törrötävät. Olen ollut heikkona ulkoneviin luihin jo niin kauan kuin jaksan muistaa. Ja se on huono juttu.

Olen välillä onnistunut laihtumaan jopa sen viisi kilogrammaa ja saamaan painoindeksiksi näyttämään 19,9 - joka sattuu olemaan alin jonka olen saanut - kun normaalisti se on siinä 21,1 paikkeilla. Uuden laskukaavan mukaan se olisi jopa 22,4. Tulee oksettava olo edes ajatella. Varsinkin kun Hilja menee siinä alipainon rajamailla. Miten musta on tullut tällainen hirveä tankki?

Mutta kuitenkin. Päätin taas alkaa hieman laihduttamaan. Onhan tuossa monta hehtaaria metsää, jossa juosta. Miksi pitäisi laihduttaa? Siksi, koska olen kyllästynyt katsomaan itseäni peilistä ja näkemään vain kasa läskiä. Suoraan sanottuna.
Voisi kyllä sanoa, että olen osittain onnellinen ettei meillä ole henkilövaakaa. En uskalla edes arvata, kuinka painavaksi olen tässä puolen vuoden sisällä päässyt. Uskoisin kuitenkin että aika paljon. Se vaaka pitää kyllä hankkia.

Tämän asian suhteen, tämä päivä on lähtenyt hyvin käyntiin. En ole syönyt mitään, vaikka etseinkin suklaakeksejä autostani. Siinä minä tajusinkin, että tähän on nyt tultava loppu. Ei kukaan tällaista jaksa katsella.
En ole siis syönyt mitään, juonut hieman vettä ja polttanut kaksi tupakkia. Tupakka pitää nälän hieman loitolla, kuten veden juominenkin litramäärin. En kuitenkaan nyt jaksa nousta sängystä hakemaan vettä, sillä menen kohta takaisin nukkumaan. Olen hyvin väsynyt ihminen.

Okei, aamupalan voin syödä - vaikka tällä hetkellä tuntuukin siltä, että ei ikinä - mutta se pitää loppupäivän nälän kurissa. Taidan syödä toisen noista donitseista, jotka Hilja osti. Ei tarvitse syödä sitten loppupäivänä mitään. Ja aina voi sanoa hänellekin, että olen kiltisti syönyt vaikka en ole. Parin päivän päästä se muutos alkaa jo näkyä, mutta ei sillä ole väliä. Mä pysyn nyt tässä, pakko minulla on olla jonkinmoista itsekuria. On aivan pakko.

♥ Joona

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti